تحقیق نگاهی به جلوه های کم آزاری، برجسته ترین ارزش فرهنگ ایرانی در متون ماندگار ادبیات فارسی
فاطمه سبحانی نیا | جمعه, ۲۲ آذر ۱۳۹۸، ۰۷:۳۸ ق.ظ

تحقیق نگاهی به جلوه های کم آزاری، برجسته ترین ارزش فرهنگ ایرانی در متون ماندگار ادبیات فارسی
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 23
حجم فایل: 85 کیلوبایت
قیمت: 25000 تومان
دانلود تحقیق با موضوع نگاهی به جلوه های کم آزاری، برجسته ترین ارزش فرهنگ ایرانی در متون ماندگار ادبیات فارسی،
در قالب word و در 23 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
چکیده
مقدمه
بیان مسأله، اهمیت موضوع، روششناسی و رویکرد، اهداف و فرضیههای پژوهش
نگاهی به مفهوم فرهنگ و ارتباط بنیادین اخلاق و فرهنگ
پیشینۀ پژوهش
لزوم دقت در انتخاب متون ادبی برای بررسی و تحلیل
و ...
بخشی از متن تحقیق:
چکیده:
در این مقاله با روش تحقیق توصیفی- تحلیلی، به بررسی جلوههای کمآزاری، برجستهترین و مهمترین ارزش اخلاقی فرهنگ ایرانی در آثار کهن ادبیات فارسی پرداختهایم. مسألۀ پژوهش حاضر این است که آیا کمآزاری، مختص ادبیات مکتوب و شاعران، نویسندگان، حکما و ساحت نخبگان ایران بوده است، یا به عنوان ارزش فرهنگی عام، در ساحت فرهنگ عام نیز نمود و کاربرد دارد؟ یافتههای این پژوهش نشان میدهد که این ارزش اخلاقی و اجتماعی، هرچند حضوری پررنگ در ادبیات مکتوب، مخصوصاً شعر فارسی دارد، مختص ادبیات مکتوب نبوده و به صورت ضربالمثلهایی چون «گاوان و خران باربردار/ به ز آدمیان مردمآزار» و «می بخور منبر بسوزان مردمآزاری مکن» در فرهنگ عام جامعۀ ایرانی نیز نمود آشکاری پیدا کرده است. بنابراین شایسته است که ...
در این مقاله با روش تحقیق توصیفی- تحلیلی، به بررسی جلوههای کمآزاری، برجستهترین و مهمترین ارزش اخلاقی فرهنگ ایرانی در آثار کهن ادبیات فارسی پرداختهایم. مسألۀ پژوهش حاضر این است که آیا کمآزاری، مختص ادبیات مکتوب و شاعران، نویسندگان، حکما و ساحت نخبگان ایران بوده است، یا به عنوان ارزش فرهنگی عام، در ساحت فرهنگ عام نیز نمود و کاربرد دارد؟ یافتههای این پژوهش نشان میدهد که این ارزش اخلاقی و اجتماعی، هرچند حضوری پررنگ در ادبیات مکتوب، مخصوصاً شعر فارسی دارد، مختص ادبیات مکتوب نبوده و به صورت ضربالمثلهایی چون «گاوان و خران باربردار/ به ز آدمیان مردمآزار» و «می بخور منبر بسوزان مردمآزاری مکن» در فرهنگ عام جامعۀ ایرانی نیز نمود آشکاری پیدا کرده است. بنابراین شایسته است که ...
- ۹۸/۰۹/۲۲